Cisco utser Niklas Andersson till chef för Northern Europe

Cisco utser Niklas Andersson till chef för region Cisco Northern Europe (Belgien, Danmark, Estland, Finland, Island, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge och Sverige) från och med februari 2017. Niklas Andersson kommer att vara ansvarig för alla aspekter av Ciscos verksamhet i regionen och rapportera till Edwin Paalvast, chef för EMEAR (Europa, Mellanöstern, Afrika och Ryssland). Niklas Andersson efterträder Peter Karlströmer, som blir chef för telekomoperatörverksamheten i EMEAR-regionen.

- Jag är extremt nöjd att ha med Niklas Andersson i det team som bygger vidare på det starka ledarskap Peter Karlströmer hade, säger Edwin Paalvast, chef för EMEAR. Niklas Andersson kommer, tillsammans med vårt Northern European-team ytterligare stärka vår närvaro samt hjälpa våra kunder att positionera sig för framtida trender, speciellt eftersom dessa länder är kända för att snabbt ta till sig ny teknik.

Niklas Andersson har omfattande erfarenhet från ett stort antal nyckelroller inom IT-industrin med sina åtta år som landschef för Cisco i Sverige och 12 år på Oracle i ett stort antal olika roller inom försäljning, inkluderat landschef för Sverige och storkundsansvarig i Norden. Han startade sin karriär på Apple där han under sex år arbetade både i Sverige och USA med fokus på produktutveckling.

- Just nu är det en mycket spännande tid att arbeta med Ciscos lösningar och teknik, säger Niklas Andersson. Personligen ser jag fram emot att arbeta med alla kunder, partners och vår organisation i North-regionen. Tillsammans kan vi fortsätta vår resa mot säker digitalisering av företag och samhälle.

Niklas Andersson börjar i sin nya roll den 1 februari 2017.

Niklas Andersson, Cisco
E-post: nanderss@cisco.com