TANDBERG först ut att demonstrera treskärms telepresence-interoperabilitet med Cisco TelePresence

Stockholm den 29 januari 2010 – Tandberg meddelar att man har genomfört en lyckad demonstration av hur företagets telepresence-lösning fungerar tillsammans med Cisco CTS 3000. Demonstrationen, som är den första i sitt slag, var möjlig genom att Tandberg har integrerat Ciscos Telepresence Interoperability Protocol (TIP) i Tandbergs Telepresence Server. Detta innebär att Ciscos telepresence-lösningar kan användas helt sömlöst mot Tandbergs produkter utan att behöva göra avkall på kvaliteten. Exempelvis är det möjligt att utnyttja lösningar med tre bildskärmar precis som med lösningar baserade enbart på Tandbergs utrustning.

– Uppdateringen av Tandberg Telepresence Server ger ännu större möjligheter för samarbeten mellan företag via telepresence-lösningar, säger Andrés Portillo, Sverigechef på Tandberg. Vår Total Telepresence-lösning har sedan tidigare varit möjlig att använda tillsammans med en rad lösningar från ett flertal olika leverantörer och med den senaste uppdateringen även tillsammans med Ciscos lösningar.

Interoperabilitet med Cisco CTS 3000 och andra av Ciscos lösningar kommer att göras tillgängligt via en programuppdatering för Tandberg Telepresence Server senare under året. För ytterligare information om Tandberg Total Telepresence, besök www.tandberg.com

• tandberg
  • telepresence
  • videokonferens