TANDBERG presenterar framtiden för telepresence

Stockholm den 2 december 2009 - Med TANDBERGs nya telepresence-lösning TANDBERG T3 Custom Edition öppnas dörren för att använda videomötestekniken även utanför de traditionella styrelserummen. T3 Custom Edition är en mycket flexibel och anpassningsbar lösning som ger till exempel ingenjörer, modedesigners och utbildare tillgång till samma teknik och möjligheter till kommunikation öga mot öga som styrelser och ledningsgrupper har.

Lösningen kan till exempel användas på modevisningar, utvecklingsavdelningar eller på forskningslabb för att på det viset koppla ihop team som arbetar utspridda över hela världen.

TANDBERG håller en virtuell paneldebatt den 3 december där deltagarna kommer att diskutera framtiden för telepresence, vad som driver utvecklingen av tekniken och kundernas behov. Panelen kommer att bestå av TANDBERGS kunder och representanter för TANDBERG som deltar via TANDBERGs telepresence-teknik från flera platser runt om i världen. Gartner-analytikern Scott Morrison kommer att vara moderator under paneldebatten.

Du kan registrera dig för den virtuella paneldebatten “The Future of Telepresence” på http://www.tandberg.com/press-room/video-conferencing-webinars.jsp. Paneldebatten hålls klockan 14:00 samt klockan 20:00 den 3 december.

• tandberg
  • telepresence
  • videokonferens
  • modevisning