Citerus hjälper entreprenörer kommersialisera idéer fortare med Agil Innovation

Agil Innovation och Agil Expansion är begrepp som Citerus kommer prata om på Entreprenörsgalan 2011 imorgon. Agil Innovation innebär att ta hjälp av agila metoder, för att  fokusera på affärsnytta genom design och utveckling av en första version. För att sedan klara en vidareutvecklings- och förvaltningsfas när kunderna strömmar till och affärerna tar fart, hjälper vår erfarenhet av Agil Expansion.

Agil Innovation

Agil Innovation handlar om att använda agila verktyg för att på ett flexibelt sätt fokusera på att maximera affärsnyttan, för att snabbt kunna gå från idé till handling. Detta för att kunna kommersialisera en affärsidé med begränsade resurser, i form av tid och pengar.

Agil Expansion

När den första lanseringen är klar gäller det att vara beredd på expansion. På nätet kan framgången gå extremt snabbt och då gäller det att vara förberedd så att alla delar kan expandera. Såväl processer som organisationen behöver ofta trimmas för att klara en sådan förändring.

Så här gjorde reco.se

Det lönar sig att ta hjälp när en briljant mjukvarubaserad affärsidé skall realiseras med begränsade resurser. Läs om hur Citerus hjälpte entreprenören Tobias Basilius på resan att vidareutveckla sin sajt reco.se för att möta kraven från hundratusentals besökare i veckan. Klicka för att komma till artikel.

• entreprenörsgalan 2011
  • founders alliance
  • citerus
  • agil utveckling

• Gävleborg

Citerus hjälper sina kunder att lyckas med mjukvaruutvecking; antingen genom att utbilda och coacha, införa ett självstyrande ledarskap och ett lättrörligt arbetssätt eller genom att utveckla mjukvara åt dem. Allt för att de ska kunna hålla en hög innovationstakt och skapa smarta lösningar som ökar deras konkurrenskraft. Vi är ledande på Scrum, Java, Domändriven design och många andra metoder och tekniker i framkant.

www.citerus.se