Hjälp Citerus att hjälpa Missing People!

Missing People är i behov av ett IT-stöd för att koordinera sin snabbväxande och väl behövda verksamhet. Sedan i våras har Citerus tillsammans med Missing People jobbat med utvecklingen av ett skräddarsytt sådant. För att ta projektet till nästa steg behövs nu din hjälp!

Missing People Sweden är en ideell förening som hjälper polis och anhöriga att arrangera skallgångar när personer försvinner spårlöst. Organisationen koordinerar frivilliga sökningar av försvunna personer där samhällets övriga resurser inte räcker till. För anhöriga är Missing People den kraft som krävs för att få hem en försvunnen 9-årig dotter eller för att få ett avslut i ett försvinnande som aldrig klarats upp.

Missing People har på ett halvår växt från 7000 engagerade personer i Västsverige till en landstäckande organisation som engagerar över 130 000 personer på Facebook. För att koordinera den snabbväxande organisationen behöver Missing People nu hjälp att utveckla ett IT-stöd.

Citerus är ett litet engagerat IT-konsultföretag som brinner för att utveckla både mjukvara och människor. När vi i våras kom i kontakt med Missing People var de en liten organisation med knappa resurser, men med en beundransvärd verksamhet som vann våra hjärtan. Här kunde vi göra nytta genom att göra det vi gör allra bäst: utveckla förstklassig mjukvara i nära samarbete med de som skall använda det. Sedan i våras har vi därför tillsammans med Missing People definierat krav och utvecklat delar av dessa till en prototyp för ett systemstöd.

Citerus har så här långt bedrivit arbetet helt ideellt och har lagt ca 300 timmar på projektet. För att kunna utveckla ett system som motsvarar de krav som vi definierat behöver vi kostnadstäckning i det fortsatta arbetet. I och med det hoppas vi kunna förse Missing People med det systemstöd de så väl behöver.

Läs mer om projektet och lämna ditt bidrag här: http://fundedbyme.com/projects/2012/11/it-stod-till-missing-people/

Anmäl dig som frivillig sökare via www.missingpeople.se

Tack för ditt stöd och ditt engagemang!

Kontakt
Karin Edström  VD Citerus AB   Tel: 073-322 52 27   Mail: karin.edstrom@citerus.se