CITROËN PÅ BILSALONGEN I GENÈVE 2010 - DYNAMIK OCH KREATIVITET, MILJÖSTRATEGI OCH SERVICE

Tisdagen den 2 mars kl 08.30 i samband med bilsalongen i Genève håller Frédéric BANZET, verkställande direktör för CITROËN, presskonferens i Citroëns monter (Hall 6).
Medlemmar i ledningsgruppen och en rad representanter för produkt och design kommer att vara på plats under pressdagarna för att svara på era frågor (se bilaga).

Det är den åttionde gången som den internationella bilsalongen i Genève genomförs och i år visar CITROËN på nytt prov på märkets dynamik och kreativitet :

• Efter lanseringen av DS3 går nu CITROËN i raskt tempo in i nästa utvecklingsetapp av DS-serien. Två nya konceptbilar visas upp : DS3 Racing, en riktigt sportig version av DS3 som skapats av Citroën Racing, och DS High Rider, som förespår en ny modell i DS-programmet.
• CITROËNS miljöpolicy omfattar ett djupt engagemang för att minska bränsleförbrukning och utsläpp som negativt påverkar växthuseffekten. Resultatet av detta visar Citroën i sin monter. Där finns bland annat en demonstrationsmodell av C3 Picasso e-HDi, med en palett av innovativa lösningar inom miljöområdet. Där visas C-ZERO, den andra elbilen från CITROËN utöver Berlingo First. I samband med presskonferensen tisdag morgon avtäcker CITROËN dessutom en ny konceptbil som omkullkastar gamla koder och förenar en sportig framtoning med sofistikerad design och ekologi.
• CITROËN tar slutligen ett steg framåt inom servicesidan i form av :
- eTouch, en rad tjänster som innefattar SOS Assistans, tillgängligt med hjälp av ett integrerat SIM-kort. Likaså en virtuell servicebok och en ecodriving-tjänst som man når via internet.
- WiFi ombord med möjlighet att koppla upp sig på internet från Citroëns fordon, ett sätt för passagerarna att dra nytta av restiden ombord.

Mer information samt bilder finns på Cision Wire. Anmäl till mig om du vill boka ett möte med någon av Citroëns chefer och designers under pressdagarna, se bifogade lista. Och sist men inte minst, välkommen till Citroëns monter i Genève. Vi bjuder gärna på dryck och en bit mat. Skriv en rad eller slå mig en signal på mobilen i förväg.

CITROËN SVERIGE AB
INFORMATIONSAVDELNINGEN