NY FÖRSÄLJNINGSCHEF PÅ CITROËN

FSC Bilar AB som är generalagent för Citroën och DS Automobiles i Sverige fortsätter sitt tillväxt- och utvecklingsarbete och förstärker ledningsgruppen med Ashkan Jamie som ny försäljningschef. Ashkan tillträder sin position den 20 juni.

Närmast kommer Ashkan Jamie från befattningen som platschef för Hedin AB i Akalla, med ca 100 anställda och 11 direktrapporterande, där han är en mycket uppskattad ledare. Ashkan är 29 år, har arbetat inom bilbranschen i snart nio år och har stor kunskap inom försäljning, främst ur ett återförsäljarperspektiv - något som är viktigt för den fortsatta verksamhetsutvecklingen för Citroën.

Ashkan har vidare en bred erfarenhet från bilbranschen ur fler perspektiv, då huvudsakligen från försäljning (såväl från nybilsförsäljning samt marknaden för begagnade bilar) men även god insikt i servicemarknad och dess processer.

– Vi på Citroën i Sverige befinner oss just nu i en spännande förändringsfas med en mängd intressanta projekt och nyheter som ska lanseras. Ashkan är mycket kompentent, har stor vana och värdefull erfarenhet från återförsäljarnätverket och jag är övertygad om att han är rätt person för denna utmaning och att vi tillsammans går en positiv framtid tillmötes, säger Magnus Monié, VD FSC Bilar AB.

• ashkan jamie

FSC Bilar AB är sedan 1 januari 2016 importör och generalagent för märkena Citroën och DS Automobiles i Sverige. Citroën finns representerade på ca 60 försäljningsställen och ett hundratal verkstäder fördelade över hela landet. Vårt huvudkontor ligger i Spånga i Stockholms västra förorter.

CITROËN, som har ett nytt och brett modellprogram av både person- och lätta lastbilar, grundades år 1919 av André Citroën i Frankrike och har sedan dess gjort sig känt som ett dynamiskt och kreativt märke. Dagens Citroënbilar koncentrerar sig på ledorden design, komfort och användbar teknik. Citroën har 10 000 försäljnings- och serviceställen i över 90 länder och sålde 1,2 miljoner fordon under 2015. Dessutom har märket 8 världsmästartitlar för konstruktörer i WRC och två världsmästartitlar för konstruktörer i FIA WTCC från 2014 och 2015.