Välkommen till invigning 14 juni - Sommar på Sergels torg

I sommar fylls Sergels torg med musik, teater, konstutställning och familjeprogram med spännande oväntade besök. Det blir en plats mitt i stan att stanna till och trivas på. Med start den 14 juni blir det aktiviteter för ung som gammal under hela sommaren.

Alla är välkomna!

Sommar på Sergels torg är en del av ett långsiktigt arbete där vi tillsammans med andra aktörer utvecklar platser för en levande och inbjudande stad. Stockholms stad och polisen samarbetar med fastighetsägare och City i Samverkan för att öka tryggheten genom att påverka och förändra Sergels torg och Klaraområdet.

Plats: Sergels torg

Tid: 14 juni kl. 11.30

Efter invigningen öppnar ”Himlens mörkerrum”, en utställning med Jean Hermanssons fotografier i Sergelgången, och under eftermiddagen fylls torget av levande musik.

Samarbetspartner, intressenter och allmänheten är välkomna!

Väl mött,

Anna König Jerlmyr, finansborgarråd

Deltar gör även landshövding Sven-Erik Österberg, ordförande för Gålöstiftelsen; Anna Nordin, affärsområdeschef Vasakronan; Mats Hederos, vd AMF Fastigheter och Torgny Söderberg, biträdande lokalpolisområdeschef.

Tillsammans för ett levande Sergels torg där människor trivs och vistas.

Stockholms stad i samverkan med Gålöstiftelsen, AMF Fastigheter, Vasakronan och City i Samverkan.

• polisen
  • sergels torg
  • sommar på sergels torg
  • norrmalms stadsdelsförvaltning