Nästa steg i karriären - CareerDays i Göteborg 20 maj

september 2010 arrangerades CareerDays för första gången i Sverige. Evenemanget ägde rum på Globen i Stockholm. Många besökare och stor framgång - ett helt nytt sätt att skapa förutsättningar för ekonomer och arbetsgivare att hitta varandra.

Med det lyckade resultatet i ryggen tar vi arrangörer av CareerDays  nu klivet till Västkusten och Göteborg. Den 20 maj finns vi och rekryteringshungriga företag på Scandinavium. Västkusten är just nu en tillväxtregion. Volvo söker just nu många civilingenjörer och ekonomer. För den som tycker det är dags att byta arbete är mässan ett utomordentligt tillfälle att knyta kontakter. Inte minst om man är äldre eller yngre kan en personlig kontakt vara en fördel. När arbetsgivare gallrar efter ansökningshandlingar är åldrarna kring 35 vad många letar efter. Ett personligt intryck kan leda tankarna till personen och dennes kompetens.

Eftersom 80 procent av deltagarna i förra årets CareerDays i Globen skulle rekommendera en vän att gå är det enkelt för mig att vara positiv. Om du inte har för avsikt att byta arbete just nu kan det ändå vara värdefullt att ta reda på lite mer om olika företag och vad som är på gång.

Även för oss som representerade Civilekonomerna på förra årets mässa var det roliga dagar. Stämningen var förväntansfull och positiv. Det är också ett exempel på fackligt nytänkande - att skapa mötesplatser där våra duktiga medlemmar själva kan agera.

Du som är medlem har fritt inträde om du anmäler dig via www.civilekonomerna.se Det tillkommer en serviceavgift på 10 kronor.

Passa även på att prata med Civilekonomernas representanter när du går på mässan.

Lycka till!

Klicka här för att kommentera inlägget