Claremont växer på en global marknad

Lönsam expansion och organisk tillväxt sedan starten 2008; omfattande konsulttjänster för en digital värld och 400 digitala experter. Claremont är ett av Sveriges mest framgångsrika konsultföretag med ett starkt entreprenöriellt driv. Nu väntar en global expansion.

Claremont är en strategisk partner inom digital affärsutveckling som har sitt fäste i Stockholm och hjälper organisationer såsom J.Lindeberg, Axfood och Vattenfall med deras digitala transformation. Som ett resultat av ökande efterfrågan tar Claremont nu steget utanför Sveriges gränser. Första anhalten är Oslo.

- Vi får allt fler möjligheter utanför den svenska marknaden och ett antal av våra kunder har bett oss följa deras affär utomlands. Att ta det här steget tillsammans med våra kunder är en självklar utveckling och en spännande utmaning för oss, säger Anders Söderman som driver etableringen i Norge.

Claremonts entreprenörskap är djupt rotat i kulturen och hos medarbetarna som sedan starten har utvecklat gränsöverskridande digitala konsulttjänster. I praktiken betyder det att medarbetarna bygger och driver nya erbjudanden och affärer som efterfrågas av marknaden. Claremont planerar att initialt hjälpa norska organisationer med erbjudanden kopplat till Marketing & Commerce, det vill säga, strategi och lösningar inom e-handel och digital marknadsföring.

Entreprenörsdrivet sitter i bolagets DNA och bärs upp av alla medarbetare, menar Anders. På frågan om vad nästa steg är, svarar han:

- Nu är fokus på mobilisering av vår globala expansion! Vi är redan på plats i Oslo och kommer inom kort söka fler duktiga, drivna medarbetare med erfarenhet från den norska marknaden och som vill växa tillsammans med oss i Norge.