Gjutna och diamantslipade prototypskyltar till Sveba-Dahlen AB efter utförd förstudie

Sveba-Dahlen AB är den ledande aktören i Norden på bl a högkvalitativa ugnar till mindre bagerier till stora industribagerier. Lösningar som gör att bakningen resulterar i affärer.

Better baking business

Vi har på uppdrag av Sveba-Dahlen AB utfört en förstudie rörande nya skyltar som skall sitta på olika ugnar som Sveba-Dahlen AB tillhandahåller, genom att företaget har en utpräglad kvalitets inriktning och att ytan i rostfritt där skyltarna skall placeras blir mycket varma var det viktigt att hitta en skyltmodell som motsvarar företagets tekniska specifikationer.

Fokus har legat på att hitta ett skyltkoncept som motsvarar intentionerna i avseende kvalitet samt förmedlar en modern premiumkänsla och som dessutom rent produktionstekniskt är en skyltmodell som kan produceras i större upplagor,.

De nu beställda 40 st prototypskyltar i gjuten aluminium med diamantslipad topp och domnade färgfält har en storleken 176 x 80 mm, 2 modeller kommer att produceras i 2 tjocklekar 2 samt 3 mm.

Den slutgiltigt planerade produktionen av någon av dessa modeller ligger på om utfallet blir enligt plan på 2500st skyltar per år.

Montagen visar hur skyltarna är tänkta att se ut.

• metallskyltar
  • graverade skyltar