Komplett entréskyltskoncept till Huvudstaden, Norrladsgatan 31

I dagarna fick vi ett prestigefullt uppdrag, av Huvudstaden att utföra ett koncept bestående av exklusiva entréskyltar.  I grunden bestående av svarteloxerade aluminiumskyltar i olika storlekar och modeller.

Grunden för detta projekt ligger i att det inte finns några standardlösningar, utan allt är skräddarsytt och exakt anpassat till kundens önskemål.Grundförutsättningarna och grundläggande beskrivningar av kunden Huvudstaden utfördes av arkitektkontoret Strategisk Arkitektur.

Efter flertalet möten med arkitektkontoret samt med slutkund fick vi i uppdrag att i detalj ta fram produktionsfärdiga filer, med tekniska samt visuella beskrivningar av samtliga skyltar.Den nya entrén på Norrladsgatan 31 leder upp till fastigetens hyresgäster via bla en ny hiss och man ville redan i ett tidigt skede lägga fokus på att hitta ett flexibelt och samtidigt elegant, stramt koncept i svart och mässing med inslag av glas.

Slutresultatet bli allt från skyltar som täcker i en hel vägg, från golv till tak med magnetiska svarta linjalskyltar och utfrästa mässings logotyper, till öppningsbara informationsskåp i svart med inslag av mässing och glas och till en en vajerupphängd glaskylt direkt vid entrédörren.Projekt genomsyras av att kunden valt att inte göra några förenklade lösningar utan fokus ligger på kvalité ut i minsta detalj.

Vi ser nu fram nu emot att leverra samtliga entré- och hisskyltar och med en förhoppning att detta pilotprojekt kommer att utmyndiga i många  liknade projekt till fastighetsägaren och förvaltaren Huvudstaden.

• www.clarex.se
  • entréskylt