Lysande fasadskylt med lysande resultat till belysningsaffär Bright 1.2.3. ”Tre steg till bättre ljus”

Att det är mörkt stora delar om året i Sverige har nog de flesta noterat, att belysningsaffärer måste synas när det är mörkt, är något som belysningsaffären, Bright 1.2.3., tog fasta på när man valde att ta kontakt med oss för att diskutera fasadskylt till butiken i Sickla Köpkvarter / Nacka.

Företaget Bright 1.2.3. har en logotyp där en intensivt gul fyrkant i logotypen har en framträdande del i det grafiska formspråket, dessutom har man en tagline som beskriver ett väl inarbetat koncept som säkerställer att kunderna får rätt typ av armaturer och ljuskällor, kort och gott ”tre steg till bättre ljus”.

Vi enades redan på vårt första möte om att vi skulle starta upp en förstudie där faktorer som skyltmodell, utförande med fokus att hitta en lysande skylt var primärt.

Efter att ha diskuterat och visualiserat skylten utifrån givna förutsättningar. I detta fall fastighetsägarens skyltprogram, där storlekar och placeringar exakt var beskrivna. Landade vi i att Clarex fick uppdraget att ta fram en fasadskylt som i skyltbranchen kallas för en profil 20 skylt. Detta efter att man från Brights sida önskade man att fasadskylten skulle sticka ut och ta fasta på företagets grafiska element.

Bildkarta visar teknisk 3D beskrivning inför produktion och fotomontage.

• diodskyltar
  • profilskyltar