Neon inspirerad ljusskylt till nya Studio Paradise tv3, säsong 4

Paradise Hotel är en dokusåpa som till skillnad från de flesta andra dokusåpor inte har några tävlingsmoment, utan hela programmet handlar om omröstningarna och för- och efterspelet kring dem

En gång i veckan livesänder och diskuterar vad som har hänt på Hotellet under veckan, detta i egen studio vid namnet Studio Paradise, med Rebecca Simonsson som programledare och Salvatore "Salvan" Scappini som bisittare.

Man hade på produktionsbolaget MTG TV bestämt att man skulle uppgradera Studio Paradise inför säsong 4 år 2014 och letade efter ett företag som kort tid kunde ta fram en effektfull neon inspirerad ljusskylt som skulle sitta på väggen bakom soffan där programledarna och de olika gästerna diskuterar de olika händelserna under den gångna veckan.

Efter möten med ansvariga för ombyggnationen och det nya designkonceptet enades vi om riktlinjerna för hur skylten skulle konstrueras och förmedlas, vi valde bort riktig neon då detta alternativ i denna miljö är allt för känslig, istället blev lösning på texten ”studio” att fräsa ut texten i 20 mm transparent akryl, med rundfrästa kanter och sedan är blästrade, när led ljuset kommer igenom en lilafärgad transparent vinyl inne i lådan blir den totala effekten att texten är helt intensivt lysande, mycket likt klassisk neon text.

Bilderna kommer från MTG studio och är godkända för oss att publicera och visar hur skylten i studion ser ut.

• neonskyltar
  • entréskyltar