Neon skylt på kopparlåda till Klang Market på Fältöversten

I samarbete med med reklambyrån Leon&Chris www.leonochris.se som har utarbetat det grafiska formspråket för restaurangerna Klang Market har vi gemensamt tagit fram ett skyltprogram till den nya restaurangen Klang Market som öppnade 13 november i Fältöversten, Östermalm i centrala Stockholm.

Efter att ha diskuterat om hur kunden vill kommunicera sitt varumärke i fysik form, föll valet på att skyltarna skulle vara en kombination av modernt och tidlöst, med viss retro karaktär.

Beskrivningen visar hur interiöra skylten är konstruerad.

Den interiöra skylten som är 1800 x 600 x 150 mm är enkelsidig är nu är under produktion, tillverkas av oxiderad koppar och logotypen med vitlysade neon, den första skylten som beräknas vara klar för platsmontering till januari kommer att placeras ovanför huvudentrén nteriört, de 3 st exteriöra skyltarna i samma utförande söker vi nu bygglov för och är något mindre och är tänkta att placeras både framför entrén exteriört som hägnade i taket

Beskrivningen visar hur interiöra skylten är konstruerad.

• fasadskyltar
  • ljusskyltar