Neonskylt i akryllåda till KLAUN COLLECTIVE

Blogginlägg   •   Maj 28, 2014 13:52 CEST

Trenden är tydlig att neonskyltar har fått en renässans och är nu en typ av skylt som är på modet, framförallt på trendiga restauranger och nu till det lilla nya trendiga klädmärket KLAUN, som designas av Soso - The artist formerly known as Sophia Somajo.

Förfrågan från början var relativt klar från allra första början, det handlade om en skylt med texten KLAUN COLLECTIVE i klassisk skrivstil, då neonrören tillverkas i glas som formas och böjs är skyltmodellen känslig för mekanisk påverkan, därför var det redan i ett tidigt skede klart att neonet skulle monteras i en transparent akryllåda som kommer att bli  1400 mm bred, fördelen är att skylten lätt kan flyttas till olika event när den inte kommer att vara upphängd på väggen hos klädföretaget.

Design och beskrivning av skylten har kunden gjort helt själv, bilderna  är både en beskrivning om hur skylten kommer att se ut och ligger även som grund för ren produktion.

Kommentarer (0)