Omkonvertering klar av KI / Karolinska Institutets befintliga logotype ur skyltmanual till skulpturalt klassiskt utförande

Clarex Skandinavia AB har efter godkännande från Karolinska Institutets ledning omkonverterat den befintliga logotypen till 3-D för två specifika skyltar. Sigillet ur logotypen ska nu skrivas ut i en 3D-skrivare. Detta då det kan vara svårt att få en uppfattning om hur skylten i praktiken kommer att se ut i skala 1:1 utifrån de visualiseringar och 3D-animeringar vi har producerat och gjort. Prototypskylten av sigillet blir 600 * 600mm och lackeras i matt guldlack och ska efterlikna den yta de färdiga fasadskyltarna kommer att ha i verkligheten. Sigillet monteras på en träplatta som kommer att fräsas med spår och lackeras likt teglet för att efterlikna den befintliga tegelfasaden.

Bildkollaget visar dels sigillet helt konverterat, hur logotypen såg ut innan vi hade konverterat den och ett fotomontage på hur hela skylten är tänkt att se ut på fasaden.

• 3d-visualiseringar
  • förgyllda skyltar