Skyltar från Clarex, De små detaljerna som gör stor skillnad i helhetsintrycket

Clarex hanterar mycket varierande skyltbeställningar, allt från stora iögonfallande fasadskyltar till små eleganta dörrskyltar, enstaka eller i stora volymer. Vår produktion har koll på minsta detalj när det gäller t.ex. våra mycket bearbetade dörrskyltar, fastighetsskyltar, entréskyltar och receptionsskyltar. Kunskapen om olika material, tekniker, användningsområden och förutsättningar är bred och anpassas till varje unik förfrågan.

Hur är detta möjligt?

Vi får allt oftare höra av våra kunder att de önskar sig skyltar av yttersta kvalitet. Genom ett väl etablerat samarbete med våra underleverantörer och produktionsenheter har vi kunnat skapa de nödvändiga rutiner och förfaranden som krävs för att kunna uppfylla våra kunders högt ställda krav och ge dem det önskade resultatet. Svaret på frågan om möjlighetens vara eller icke vara är därför allt som oftast; Ett samarbete mellan olika enheter som i övrigt talar olika "språk" men som gemensamt har en tung bank av kunskap, erfarenhet och spetskompetens, och som i sin tur möjliggör för oss att sätta rätt man på rätt plats.

Vi får ofta positiva återkopplingar från våra kunder som bekräftar det faktum att vi lyckats med ännu en utmaning. Det gör oss glada och stolta och får oss att vilja fortsätta leverera nya premiumskyltar, bredda vårt allt mer unika sortiment och utveckla våra kvalitéer inom än fler områden.

Här är några av de vitsord som vi uppskattat lite extra mycket;

”Wow ibland hittar man guldkorn och Clarex är ett sådant. Deras intresse, engagemang och kunskap kring sina produkter och lösningar gav oss möjlighet att vida överträffa vår kunds förväntning på sin logoskylt. Vi på Grow är otroligt nöjda med slutresultatet, blank koppar var helt rätt val och vi är så tacksamma att det gick att lösa trots tidspressen.” / Mari Strömqvist, Producer på Grow AB

”Clarex har genom hela projektets livscykel varit en stöttepelare som har återkopplat med goda råd och drivit projektet i mål. Med tydlig dokumentation och täta avstämningar har inget lämnats åt slumpen. Tack Clarex för hjälpen med vår nya fasadskylt.” ”Ni gjorde det möjligt” / Rikke Lind, Produkt och marknadsansvarig, Escowa

"What an awesome service- both on your side (talking about the picture attached and the follow up few hours after the delivery), as well as the guys delivering. I met them today and they were super nice and quick. The signs look great! Many,many thanks!!! / Agata Sniecikowska Marketing & BD Manager, Permian Administration AB

"Jag var helt grön på skyltmarknaden och skulle beställa skyltar till vårt företag. Clarex lotsade mig genom skyltdjungeln och skapade ett koncept som lyfte vår logotyp till en helt ny nivå. Stort tack för ett proffsigt agerande!" / Peter Bertilson Head Of Sales/VD, Real Business Consulting Group

"Vi visste tidigt att vi behövde en partner beträffande skyltar till The Flying Elk, Corner Club och Gaston som hade lång erfarenhet av att kunna ge det där extra, för att vi skulle kunna leverera på den nivån som behövdes i detta projekt." / Stefan van der Kwast Gissberg Creative Director, VDKG Design

Varför har då Clarex lyckats så bra, och vad är det som får oss att sticka ut ur branschen?

# Vi spänner över hela spektrat, från produktutveckling till slutgiltig produktion och tar tillvara på våra samarbetspartners kunskap och olika yrkesskickligheter. Vi kopplar ihop trådarna i spindelväven för att alla bitar ska falla på plats, oavsett de olika förutsättningarna och det unika i varje enskilt projekt.

# Vi har ett ständigt flöde av idéer från våra kunder, som kan vara allt från arkitekter, kommunikationsbyråer till slutkunder. Ur deras idéer tar vi fasta på det bästa och sållar fram det som har störst potential. Vi hjälper helt enkelt våra kunder att konkretisera sina drömmar och idéer.

# Om någon kommer på en idé till en häftig skyltlösning eller ett helt skyltkoncept så vill vi inte bromsa kunden med hänvisning till ”verkligheten” utan med kunden ”klura ut” hur vi skall hantera alla förutsättningar, från fastighetsägare som stadsbyggnadskontoret, skönhetsrådet etc. för att säkerställa att koncepten i verkligheten kan revitaliseras i fysiks form, ”the sky is the limit” så att säga.

# Vi vill erbjuda kompletta lösningar men även kunna fokusera på vår egen produktutveckling, därför är det viktigt för oss att både bygga vårt företag internt samt att bygga på våra nätverk. Vi tar hand om allt i processen och har naturligtvis också tillgång till nära expertis. Hur gör vi här? Kan vi hjälpa er med att ta fram en ny process här?

#Vi utför regelbundet service och tar fram skyltkoncept. Där oklarheter i förfrågan finns fyller vi i bland annat genom förstudier, ett system för kvalitetssäkring med dokumenterad ordning inför produktion och säkerställer att du får det du vill ha, inte det du tror du vill ha.

Bildkollaget visar ett skyltkoncept, ett exempel på hur små detaljer kan lyfta ett uttryck och formspråk med en skylt. En rostfri matt bakgrund med blankpolerad logotyp som accentueras med företagets profilfärg på kanterna av den upphöjda logotypen, ett vid erhållen förfrågan inte klarlagt utförande. Vad tror ni, var kunden nöjd med den skylt vi levererade?

• rostfri skylt
  • blankpolerade bokstäver i relief
  • företagsskylt
  • fastighetsskylt