Speed International tar över Sidewalk Express, Clarex gör skyltarna igen!

Clarex har sedan Sidewalk Express 2001 startade sin verksamhet varit med att hjälpa till exponera & profilera om ett antal Internet-caféer på allmänna platser såsom
internationella flygplatser, tågstationer och andra shoppingnära miljöer, t ex shoppingcentrum och servicebutiker. Sidewalk Express är idag verksamt i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Lettland och Tyskland.

Vi har i dagarna nu även fått uppdraget att profilera Sidewalk Express nya huvudägares huvudkontor som är beläget på Tyresö, söder om Stockholm.

Vårt uppdrag blev att ta fram ett berbetat skyltkonsept bestående av skyltar i akryl monterade på vajer samt flertalet laserutskurna och lackerade texter/logotyper som dels fungerar som informaton- hänvisning- samt receptionsskyltar. Därtill bytte vi ut fronterna på de befintliga ljuslådorna till dekaperade plåtfronter med företagens logotyper, detta utfördes till den nya huvudägeren Speed International AB som förvärvade 90,1% av aktierna i Sidewalk Express AB.

Det glädjer oss att vår gamla kund som nu har blivit uppköpt av Speed International AB även fortsättningsvis vill betälla skyltar av oss och som resulterar i att vi får vara med att hjälpa till med den planerade expansionen. Vi hoppas och tror att det arbete vi nu har utfört skall vara startskotten för ett framgångsrikt samarbete.

http://www.speed-identity.se/ Fredrik Caspar VD, Beställare

• sidewalk express ab