Artisterna tar över och lanserar nytt musikkoncept på Tap Room Kungsholmen!

Tillsammans med artistbyrån Jubel startar cocktailbaren Tap Room Kungsholmen på Clarion Hotel Amaranten ett nytt musikkoncept till hösten. Under september, oktober och november kommer de tre svenska artisterna Cornelia Jakobs, Albin Johnsén och Patrik Arve göra fyra exklusiva spelningar var tillsammans med hemliga gästartister varje onsdag. Premiär den 4 september!

Tap Room Kungsholmen är sedan länge kända för sina goda cocktails och pulserande after works. Nu intar de Stockholms musikscen tillsammans med den etablerade artistbyrån Jubel. De artister som tar över scenen under hösten är Cornelia Jakobs, Albin Johnsén och Patrik Arve och detta gör de tillsammans med hemliga gästartister varje onsdag.

Vi är oerhört förväntansfulla och glada över det här samarbetet med Jubel. Inte nog med att vi får fylla vår bar med enastående musiker och välkomna våra gäster till nya musikaliska upplevelser varje onsdag hela hösten, utan störst av allt är att vi som hotell genom koncept som dessa kan hjälpa Stockholm att få en mer levande musikscen! säger Hanna Holfve, Marketing Manager, Clarion Hotel Amaranten

De tre artisterna kommer att gästa baren under varsin månad i höst för fyra exklusiva spelningar, och först ut är Cornelia Jakobs på premiären den 4 september. Vilka gästartister de tar med sig varje onsdag kommer inte att avslöjas i förhand.

Vi är superglada över att få vara med och starta detta koncept ihop med Clarion Hotel Amaranten. På samma sätt som vi förändrar sättet att nå ut med musik har Nordic Choice Hotels förändrat sin bransch och gett svenska hotell en helt ny standard. I ett läge där Stockholms musikscen imploderar ser vi en enorm potential hos hotell i allmänhet och Nordic Choice Hotels i synnerhet, säger Erik Ohlsson, CEO, Jubel

För mer information:

• Läs mer och gå med i Facebookeventet för onsdagar med Cornelia Jakobs!
  • Läs mer och gå med i Facebookeventet för onsdagar med Albin Johnsén!
  • Läs mer och gå med i Facebookeventet för onsdagar med Patrik Arve!

Om Jubel:

Jubel grundades år 2016 av Erik Ohlsson till följd av en stark polarisering i musikbranschen; labels fokuserar allt mer på låten och på att skapa hits, samtidigt som bokare och andra varumärken vill jobba med utvecklade och starka artister – men strategisk artistutveckling har fallit mellan stolarna. För att fylla detta ekande tomrum skapades Jubel – världens första renodlade artistbyrå. Läs mer på Jubels hemsida!

• living room
  • tap room kungsholmen