Checka in på Clarion Hotel Amaranten till förmån för Bröstcancerförbundet!

Igår på internationella Brösthälsodagen öppnade Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen för första gången dörrarna till sitt nya rosa hotellrum. Rosa rummet är ett av hotellets standardrum som de tillsammans med inredningsbyrån Ginst Interiör förvandlat till en rosa dröm, till förmån för Bröstcancerförbundet.

Clarion Hotel Amaranten har sedan den första oktober i år tydligt visat omvärlden att de slår ett slag för rosa oktober. Inte nog med att du kan köpa ditt rosa band i deras reception och skänka pengar till deras egna insamling utan nu kan du även checka in i ett rosa rum under resten av året och 2020. För varje natt en gäst checkar in på detta hotellrum skänker Clarion Hotel Amaranten oavkortat 100 kronor till Bröstcancerförbundet och deras arbete mot visionen, ingen ska drabbas av bröstcancer.

– Att vi punktmarkerar årets bröstcancermånad, oktober, genom små men ack så viktiga initiativ som att all personal bär rosa bandet är en självklarhet för oss på Amaranten. Men att äntligen få presentera vårt helt unika projekt rosa rummet som bidrar till insamling och kunskapsspridning året om, känns oerhört stort. Tänk om alla hotell hade ett rosa rum.. Vilken skillnad vi skulle kunna göra tillsammans! säger Ulf Cato, VD, Clarion Hotel Amaranten

Det är ett av hotellets standardrum som man tillsammans med inredningsbyrån Ginst Interiör valt att göra om till en rosa dröm. Det är olika typer av exklusiva rosa nyanser som pryder både väggar och detaljer och förutom det goda syftet har det även blivit ett av hotellets mest instagramvänliga rum.

– Vi är så otroligt tacksamma för att Clarion Hotel Amaranten har skapat det rosa rummet till förmån för Bröstcancerförbundet. Genom bidrag från detta kommer vi kunna finansiera patientnära bröstcancerforskning, ge stöd och rehabilitering till drabbade och driva opinion. Det behövs eftersom bröstcancer är den vanligaste formen av cancer hos kvinnor i Sverige och varje timme får en kvinna diagnosen säger Marit Jenset, Generalsekreterare på Bröstcancerförbundet

Konstverket “Lost for Words No1” av Zena Holloway som pryder den stora väggen i rosa rummet är kurerad av Per Olsson på galleri Uponwalls och 1000 kronor per sålt verk går direkt till Bröstcancerförbundet.

För mer information om Bröstcancerförbundet:
www.brostcancerforbundet.se/
Louise Permelin Berg, Louise.permelin.berg@brostcancerforbundet.se, 072-454 47 09

För att boka Rosa Rummet:
www.clarionamaranten.se
Kontakt: cl.amaranten@choice.se, +46 8 692 52 00