Clarion Hotel Arlanda Airport + RC Chocolat

Under mars 2013 öppnar RC Chocolat från Sigtuna upp ett konditori på Arlanda flygplats och samarbetet med Clarion Hotel Arlanda Airport växer. RC Chocolat med Ronny Latva och Charlotta Söör från Sigtuna står för högkvalitativa produkter med ekologiskt och närproducerat mjöl och egen huschocklad. Allt görs för hand och det är just hantverket och råvarorna som gör deras konditori exklusivt.

RC Chocolat´s motto och fokus är att tillverka bra produkter utav de bästa naturliga råvarorna. De använder ekologiskt eller närproducerat mjöl i all bakning och deras chokladpraliner är tillverkade på egen huschoklad. En choklad som är gjord på kakaobönor från bergsbyn Piragua i Dominikanska republiken och smaksatta med äkta sprit, 100% fruktpuréer och vaniljstång. Essenser, tillsatser, aromer och konserveringsmedel är helt bannlysta. Alla produkter är även fria från palmoljor och margarin. De vill lyfta fram hantverket och glädjen i det de gör och skapar i bageriet.

- Det har alltid varit en dröm att etablera oss på Arlanda flygplats och det känns fantastiskt att äntligen få möjligheten. Det känns otroligt inspirerande med en samarbetspartner som Clarion Hotel Arlanda, ett hotell i framkant med samma värderingar som oss speciellt när det gäller miljö och ekologi. Vi ser framemot att tillsammans med dem skapa en ny oas på Arlanda, en plats för människor att mötas och trivas i, säger Ronny och Lotta från RC Chocolat

-Vår vision är att bli Europas bästa flygplatshotell och då vill vi jobba med de bästa samarbetspartnerna. RC Chocolat är en sådan partner och vi delar värderingar. De är en viktigt del av vårt omfattande arbete med miljö och närproducerat, säger Johan Svensson, Vd på Clarion Hotel Arlanda Airport

För mer information vänligen kontakta

Lisa Hägglund, Web Sales & Marketing Clarion Hotel Arlanda Airport, 070 299 83 50, lisa.hagglund@choice.se