Clarion Hotel Arlanda Airport vill få allas hjärtan att slå extra mycket

Mellan den 2-29 september ska Clarion Hotel Arlanda Airport höja pulsen på både gäster, kunder och anställda. För varje halvtimme de tränar skänker hotellet och Nordic Choice Hotels 15 kronor till UNICEFs arbete mot barntrafficking i Asien.

Initiativet “Puls for UNICEF” genomfördes första gången 2009 och är ett av flera initiativ som är knutet till Nordic Choice Hotels fleråriga samarbete med UNICEF. Målet med samarbetet är att bidra till att barn ska få en trygg natts sömn oavsett var i världen de befinner sig. Aktiviteten genomförs årligen på samtliga Nordic Choice-hotell i Norden och Baltikum och pågår under fyra veckor.

- Sedan vi startade samarbetet med UNICEF för tio år sedan har Nordic Choice Hotels donerat över 30 miljoner kronor. “Puls for UNICEF” är ett av de initiativ som verkligen skapar engagemang hos våra medarbetare. I år utmanar vi dessutom eventbyråer och gäster att vara med och svettas och bidra till UNICEFS arbete mot människohandel, säger Björn Callin, VD Clarion Hotel Arlanda Airport

Clarion Hotel Arlanda Airport kommer under september bjuda in alla som vill att träna tillsammans med instruktörer från WE Sigtuna och springa Fredagsjoggen samt Fredagsploggen med frukostbuffé inkluderat. Alla aktiviteter är kostnadsfria. Dessutom kommer två spinningcyklar att ställas i hotellets lobby med uppmaning att cykla för en god sak.

Förra årets alla träningspass resulterade i en donation på 1,4 miljoner kronor till UNICEF. I 2018 deltog över 4100 medarbetare på Nordic Choice Hotels i träningsinitiativet. Nu hoppas Clarion Hotel Arlanda Airport att kunna motivera fler att svettas.

- Vi märker att gäster, kunder och personal på Arlanda uppskattar det vi gör och att de själva vill vara med och engagera sig. Med “Puls för UNICEF” får de vara med och bidra till att hjälpa barn som utsätts för människohandel och ge dem en bättre framtid, samtidigt som de gör något bra för deras hälsa, säger Björn Callin, VD Clarion Hotel Arlanda Airport

För mer information kontakta:

Björn Callin, VD Clarion Hotel Arlanda Airport, bjorn.callin@choice.se, 070 - 982 86 56

• Sigtuna