Ensam gran på Clarion Hotel Arlanda Airport söker julklappar!

Clarion Hotel Arlanda Airport står det en ensam julgran i lobbyn. Under december månad hoppas hotellet att granen blir fylld av paket till behövande barn och ungdomar. Insamlingen sker i samarbete med den ideella föreningen Maskrosbarn och stiftelsen Trygga Barnen. Hotellet önskar och hoppas få hjälp av gäster, anställda på hotellet och på Arlanda samt personer i närområdet. Och för varje gåva som samlas in ger Nordic Choice 10 kronor till UNICEFs arbete för att skydda barn från människohandel.

Nordic Choice Hotels, som hotellet är en del av, har en vision som säger att med energi, mod och begeistring ska vi skapa en bättre värld - WeCare. Detta önskar hotellet nu efterleva i praktiken. Ett led i detta är julklappsinsamlingen som hotellet hoppas kommer att förgylla julen för behövande barn. De andra hotellen i kedjan gör detsamma, och vi vet att vi tillsammans kan göra stor skillnad.

Vårt ansvar startar i vårt eget företag och vi tycker alla på Clarion Hotel Arlanda Airport att det är viktigt att bry sig som de som inte har det lika bra som oss själva. Köp och slå in en liten julklapp, märk den med ålder och eventuellt kön och lägg den under vår fina julgran som står i lobbyn. Det går självklart bra att skicka den till oss. Det behövs inte så mycket men betyder otroligt mycket för barnen och ungdomarna som får julklappen. Det är en god jul för oss, säger Johan Svensson, Vd på Clarion Hotel Arlanda Airport

Vill du hjälpa till? Gör då så här

1. Köp en julklapp och slå in den
2. Skriv på paketetet vilken ålder det passar och ev kön
3. Skicka julklappen till oss, adress: Clarion Hotel Arlanda Airport, Box 89, 190 45 Stockholm Arlanda eller hälsa på oss och lägg själv paketet under vår fina gran i lobbyn.

Tack för din omtänksamhet och ditt bidrag,

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Svensson, Vd, Clarion Hotel Arlanda Airport, mobil: 070 – 319 08 08, johan.svensson@choice.se
Jessica Norgren, Hotel Manager/ Vice Vd Clarion Hotel Arlanda Airport, mobil: 070-819 76 97, jessica.norgren@choice.se

Besök gärna hemsidan, Clarion Hotel Arlanda, www.clarionarlanda.se

Trygga Barnen, kontaktperson Olivia Trygg, olivia.trygg@tryggabarnen.com
Maskrosbarn, Therese Eriksson, therese@maskrosbarn.org

• Resor

• jul 2012
  • clarion hotel arlanda
  • maskrosbarn
  • trygga barnen

Om Clarion Hotel Arlanda Airport

Det som ska bli Europas bästa flygplatshotell har öppnat. Ett levande förstklassigt hotell, i hjärtat av Arlanda flygplats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser. Med en himmelsk utsikt. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design.

Hotellet rymmer 414 hotellrum och 44 möteslokaler, allt från den lilla mötessviten högst upp i hotellet med utsikt till den största lokalen och drömmen för kreativitet, Hartsfield Jackson Atlanta. 800 kvm möjligheter.

Med ett unikt läge vid kommunikationernas mest centrala punkt i Sverige. Mitt på Arlanda och Sky City, med Arlanda Express, SJ, Flygbussarna samt pendeltåg från både Stockholm och Uppsala rakt in i Arlanda och Sky City så behöver ingen spilla tid i onödan.

.........................................................................

Clarion Hotels har 20 operativa förstaklasshotell i Norden och omsätter 1,7 miljarder SEK. Med hjälp av konst, musik och design skapar Clarion levande mötesplatser för affärs-, konferens- och fritidsresenären. Clarion ingår i Nordic Choice Hotels som har en total omsättning på cirka 8 miljarder SEK, fördelat på över 170 hotell i Norden.