Clarion Hotel Stockholm skänker vinst

Clarion Hotel Stockholm gästas av LevaGalan 13 november. I samband med galan som hotellet sponsrar skänker man hela vinsten i från bar försäljningen till Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund.

Tidningen Leva delar varje år ut Leva Bättre-priset till personer, företag eller organisationer som utmärkt sig inom socialt, etiskt och miljömässigt ansvarstagande. Som ett led i att hjälpa utsatta och de som behöver hjälp skänker därför Clarion Hotel Stockholm hela sin barvinst under galan till Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund.

Clarion Hotel Stockholm har specifikt valts som medarrangör för sina etiska och miljömässiga insatser. Ett exempel är att Clarion Hotel Stockholm räddar 100 kvm regnskog i ett helt år för varje gäst som övernattar på hotellet. På ett år blir det över 20 miljoner kvm regnskog.

LevaGalan på Clarion Hotel i Stockholm besöks bl.a. av förra årets vinnare Rune Kalf-Hansen som har specialkomponerat en helt ekologisk måltid. Ekologisk frukost och en mängd olika ekologiska rätter och drycker präglar hotellet över lag.

- Det känns oerhört hedrande att vara medarrangör till en gala som LevaGalan. Nutidens och framtidens hotellgäster väljer och kommer i än större utsträckning välja de organisationer som tar ansvar. Vårt konstanta, envisa och nästan hänsynslösa sätt att värna om vår miljö och omgivning är något som präglar vår vardag här på Clarion Hotel Stockholm och hela Choice Hotels Scandinavia koncernen, säger Marcus Majewski, General Manager på Clarion Hotel Stockholm

Boka plats: LevaGalan inkl mat & dryck, 495 kr, bokas på: http://www.leva.nu/Levagalan

För ytterligare information kontakta:

Marcus Majewski, vd Clarion Hotel Stockholm, telefon 076-112 86 00

Tidningen Leva:
Chefredaktör Catharina Hansson, 0708-17 37 31, catharina.hansson@leva.nu
Pressansvarig: tf chefredaktör Sara Hammarkrantz, 0708-12 55 11, sara.hammarkrantz@leva.nu

Biljettbokning TGIM – Thank God It´s Monday:
Annette Sandgren, vd TGIM, 070-777 91 00, annette@tgim.se

Emelie Turander, produktionsassistent, 070-222 28 65, emelie.turander@tgim.se

Clarion Hotel Stockholm karakteriseras av musik, konst och design för att skapa den levande mötesplatsen och genom Clarion Living är vår ambition att höja din livskvalitet när du bor hos oss.