Clarion Hotels välkomnar gästerna med speciellt framtagen doft

En doft av vanilj och citron möter snart gästerna på samtliga Clarion Hotels i Norge och Sverige. Först ut var Clarion Hotel Stockholm.

Clarion Hotels jobbar medvetet med alla sinnen. På sina sammanlagt 20 hotell i Norge och Sverige låter man konst, musik och design förhöja hotellupplevelsen. Och nu ska även gästernas luktsinne kittlas lite extra.

–        Doften är inte övertydlig. Den ska fungera precis som en bra låt, när det kan spritta i kroppen utan att man egentligen vet vad man hörde, säger Jessica Castegren, marknads- och kommunikationschef på Clarion Hotels.

Tillsammans med doftmarknadsföringsföretaget Nose har hotellkedjan utvecklat den speciella Clariondoften vars uppgift är att påverka gästerna diskret men positivt.

–        Vi beskrev vilka vi är och vad vi står för och det blev en fräsch unisexdoft med inslag av vanilj och citron, säger hon.

På Clarion Hotel Stockholm sprids doften i lobbyn och vid hissarna via doftspridare kopplade till tilluften.

–        Reaktionerna har varit positiva. Precis som att man kan känna igen doften av ”hemma” ska man känna igen doften hos oss, säger Marcus Majewski, hotelldirektör, Clarion Hotel Stockholm.

För mer information, kontakta:

Katalin Paldeak Pålsson, Vice President Clarion Hotels
katalin.paldeak@choice.se, telefon 070-926 73 53

Jessica Castegren, Marketing & Communication Manager Clarion Hotels
jessica.castegren@clarion.se, telefon 070-660 04 83

Marcus Majewski Managing Director, Clarion Hotel Stockholm
marcus.majewski@choice.se, telefon 076-112 86 00

Clarion Hotels
Clarion Hotels är internationella fullservicehotell som ligger mitt i city eller nära flygplatser. Clarion hotellen satsar på passionerad service och önskar erbjuda både medarbetare och gäster en ökad livskvalitet. Clarion Hotels tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Tre år i rad har Clarion Hotels blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja i Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1 200 svenska resesäljare. För mer information: www.clarion.nu

Nordic Choice Hotels
Clarion Hotels ingår i hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Förutom Clarion Hotels ingår fyra andra varumärken i koncernen: Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort och Clarion Collection. Nordic Choice Hotels, med ledord som energi, mod och begeistring, har en årlig omsättning på 6,2 miljarder kronor och över 9 200 anställda.

Clarion Hotels har 20 förstaklasshotell i Norden och omsätter 1,7 miljarder SEK. Clarion ingår i Nordic Choice Hotels som har en total omsättning på ca 8 miljarder SEK fördelat på 171 hotell i Norden. Samtliga Nordic Choice hotell är miljöcertifierat efter ISO 14001.