Ny Food & Beverage Manager till Clarion Hotel Malmö Live!

Lite mer än ett år har gått sedan Clarion Malmö Live slog upp portarna och välkomnade Sverige och världen till en ny plats för möten, upplevelser och smaker. Frida Nilsson har gjort ett fantastiskt arbete som F&B Manager men skall nu träda in i en ny roll som Operative Head Chef med fokus på det gastronomiska. Mannen som tar över efter Frida heter Burim Sumiq och har arbetat många år i branschen.

- Denna rekrytering blir ett starkt och bra kompliment för vårt redan otroligt duktiga F&B team. Vi ser framemot att få hit Burim i augusti och därefter ta denna divisionen ytterligare en nivå. Säger, Jens Lyckman, Hotelldirektör Clarion Malmö Live.

Burim Sumiq är en stabil och bra rekrytering för Clarion Malmö Live, då han de senaste 2,5 åren arbetat som F&B Manager på Clarion Hotel & Congress Trondheim. Där har han med sitt team bland annat vunnit priset som ”Clarion Hotel of the year” på Nordic Choice stora vinterkonferens. Tidigare har Burim arbetat inom olika tjänster i hotellbranschen bland annat på Hotell Skansen i Båstad och Elite Hotels i Göteborg. Burim är omtalad som en person med ett brinnande hotellhjärta och som alltid strävar efter att tillsammans med sitt team leverera en fantastisk produkt.

- Under ett års tid arbetade jag tillsammans med Burim i Trondheim och jag är 100% säker på att vi har hittat helt rätt person för jobbet som Clarion Malmö Lives nya F&B Manager. Jag är säker på att vi tillsammans kommer skapa en fantastisk produkt! Säger, Frida Nilsson, Operative Head Chef på Clarion Malmö Live.

• Mat

• medarbetare

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sex år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion