“Ta stekpannan i egna händer", menar Clarion Hotel Malmö Live

"Till alla grundskolor i Malmö; att äta pannkakor borde vara varje barns rättighet. Saknas alternativ, så skaffar man alternativ", säger Jens Lyckman VD på Clarion Hotel Malmö Live.

När nyheten släpptes om att kommunala grundskolor i Malmö förbjuder pannkakor då det saknas alternativ för elever allergiska mot ägg eller mjölk, tar Clarion Malmö Live stekpannan i egna händer. Hotellet bjuder in fem skolklasser för att bevisa att det med enkla medel och till en billig peng kan lösas!

"Under tiden Malmö Stad håller på att ta fram ett eget recept på en ägg och mjölkfri pannkaka, har vi receptet färdigt och bjuder in skolklasser", säger Anders Holmström, Sous chef på Clarion Malmö Live och initiativtagare till pannkaksfrossan.

Men traditionell pannkaksservering lär det inte bli! Den 26 februari kommer Clarion Malmö Live att gömma 5 gyllene stekpannor på olika skolgårdar i Malmö. Den som hittar ett stekjärn får ta med sig det till hotellet tillsammans med sin skolklass för att få gyllene pannkakor anpassat till varje allergiker. Pannkaksreceptet är skrivet, kockarna är redo och den 20 mars är barnen välkomna med sina gyllene stekpannor!