Sundsvall näst på tur när Skolbemanning expanderar

Till hösten berikas Clockwork Skolbemanning & Rekrytering med ytterligare ett kontor, denna gång i Sundsvall. ”Det är en strategiskt viktig ort för oss eftersom vi på så vis täcker nästan hela Norrlandskusten med våra tjänster”, förklarar affärsområdeschef Fred Hussein.

Under hela året har Clockwork Skolbemanning & Rekrytering utfört bemannings- och rekryteringsuppdrag för skolor i Sundsvall med omnejd. En av framgångsfaktorerna är att finnas lokalt där kunderna finns och bemanna med skolpersonal inom såväl förskola som högskola.
– Därför fanns det ingen tvekan när vi fick möjlighet att med hjälp av en lokal profil öppna upp ett renodlat Skolbemanningskontor i Sundsvall till hösten, förklarar Fred.

Första veckan i augusti slår dörrarna till det nya kontoret upp. Det kommer att ligga på Grönborg, en helt ny mötesplats för regionens näringsliv, akademi och samhälle.
– Placeringen är optimal eftersom vi vill finnas nära högskolan och den eftertraktade lärarutbildningen som drivs på Mittuniversitet, säger Fred.

En av framgångsfaktorerna som kommer göra kontoret i Sundsvall till en framgångssaga är profilen Annelie Hamrin. Hon har arbetat inom skola och förskola i drygt 30 år, 20 av dessa som skolledare.
– Clockwork känns som ett modernt företag med visioner som passar mig och mina värderingar. Hela bolaget präglas av att entreprenöriellt tänkande, säger Annelie.

Efter rekryteringen av Annelie består Skolbemanning av tio före detta skolledare och lärare.
– När vi i höst inviger kontoret i Sundsvall finns Skolbemanning på fem olika orter i Sverige. Att vi alla har en bakgrund inom skolans värld gör att vi vet och förstår vilka utmaningar skolpersonal möter i sin vardag, menar Fred.

Under sina år i branschen har Annelie både startat och drivit friskolor och kommunala skolor.
– Jag har varit inne och nosat på väldigt många verksamheter. Det gör att jag vet vad skolorna letar efter när de rekryterar. Med min bakgrund och erfarenhet tror jag att jag kan möta kunderna på ett professionellt och trovärdigt sätt. Jag vet att många rektorer drar en tung arbetsbörda i dagsläget, eftersom det på många håll saknas personal i skolorna. En av mina drivkrafter med att starta upp Clockwork i Sundsvall är att få skolorna att våga tänka nytt, på så sätt kan vi gemensamt hitta former som löser många av dagens utmaningar, säger hon.

Utöver en lång karriär i skolans värld har Annelie också en karriär inom kanot, både enmanskanot och med besättning. Hon har bland annat tävlat i drakbåts-VM och kanot-SM.
– Något jag tar med mig från min idrottskarriär är styrkan i att bilda starka team som strävar mot ett gemensamt mål. Målmedvetenhet och tävlingsinriktning är två faktorer som jag tror kommer till användning när jag nu ska starta upp Clockwork Skolbemannings nya verksamhet i Sundsvall.
– Jag drivs av att bygga organisationer, team och nätverk. Jag är verkligen taggad på att få komma igång efter semestern, avslutar Annelie.

Läs mer om Skolbemanning:
www.clockworkpersonal.se
www.pedagogjobb.nu

• förskola
  • vuxenutbildning
  • grundskola
  • rektor
  • utbildning
  • lärare
  • skola
  • rekrytering
  • personal
  • kompetens
  • bemanning

• Dalarna

Clockwork är ett heltäckande bemannings- och rekryteringsföretag med rötterna i södra Norrland. Med stark lokal förankring möter vi omvärlden med glädje, engagemang, närhet och affärsmässighet.

Fred Hussein

Chef Skolbemanning 0733-51 27 27