BMW-kampanj ”Provkör dina känslor”

Under några hektiska veckor våren 2014 tog Cloud Nine fram en kampanj för BMW som bygger vidare på förra årets Business Intelligent-kampanj – Uppgradera din tjänstebil till en känslobil.

Vi vände givetvis upp och ned på hela uppgiften. Det är ju du som kör som får känslor, inte bilen. Kampanjen bygger därför på Provkör dina känslor. All annonsering styr tjänstebilskunder in på kampanjsajten där de får uppleva mer. Valet föll naturligt på en responsiv lösning med fokus på läsplattor. När du ser filmen på tv, ska du kunna boka direkt från soffan.

Det intressanta i det här fallet är inte själva kampanjen som mycket riktigt besöks av över 50% läsplattor. Ej heller slutmålet eller teknikvalet. Det intressanta är på vilket sätt vi förenklar all kommunikation för att få en enda sak – dig att provköra dina känslor. BMW vet nämligen att de flesta köparna väljer en bil på grund av upplevelsen bakom ratten.

Vi kan orda hur länge som helst om hur vi gjorde och varför. Men vi gör det gärna över en kaffe. Till dess att vi ses kan du gå in på bloggen och läsa mer om tankar bakom kulisserna.

Läs mer på bloggen

Se kampanjen här: