Cloud Nine lanserar Haglöfs nya webb

Haglöfs, Nordens ledande leverantör av outdoorprodukter, har lanserat en ny hemsida framtagen av Cloud Nine. Den nya sajten syftar till att återspegla företagets affärsidé och inspirera sajtens olika besökare. Cloud Nine har ansvarat för ett helhetsåtagande som innefattar förstudier, kommunikationskoncept, design, teknisk utveckling och ett långsiktigt samarbete för vidareutveckling av den nya sajten.

”Haglöfs erbjuder teknisk utrustning för krävande användare och ett brett utbud av aktiviteter och det känns naturligtvis väldigt roligt att vi nu lanserar en hemsida som uppfyller samma höga krav” säger Nicolas Warchalowski, Marknads- och Säljdirektör på Haglöfs Scandinavia AB.

Samarbetet med Haglöfs inleddes med ett gediget förarbete bestående av intervjuer, praktiska övningar och workshops, för att skapa en ny sajt som reflekterar Haglöfs affärskoncept. Därefter ansvarade Cloud Nine för hela sajtens framtagning vilket inkluderar kommunikationskoncept, informationsdesign, grafisk formgivning och teknisk utveckling. Man även byggt en ny produktdatabas baserat på EPiServer Commerce i syfte att effektivisera produkt- och informationshanteringen.

”Vi är väldigt stolta över att ha fått Haglöfs fulla förtroende som långsiktig partner för deras webbnärvaro. Haglöfs har med sitt genuina engagemang och krav på att inte tumma på kvaliteten någonstans utmanat oss på alla plan, vilket har gett oss perfekta förutsättningar att leverera en optimal lösning. Efter lanseringen går Haglöfs in i Cloud Nine Care, där vi löpande arbetar vidare med analys, optimering och vidareutveckling.” sammanfattar Marika Philipson, VD på Cloud Nine.

För mer information, kontakta Marika Philipson, VD på Cloud Nine. marika.philipson@cloudnine.se

• it
  • haglöfs
  • koncept