Cloud Nine och Casall vinner Guld i Svenska Designpriset för bästa e-handel

Cloud Nine tog under torsdagskvällen emot Guld i Svenska Designpriset 2017 för nya casall.se. Priset delades ut i kategorin Digitalt – E-handel vid en ceremoni på Rondo, Liseberg i Göteborg. Lösningen för Casall bygger på en bra balans mellan intuitiv funktionell struktur och inspirerande design, samtidigt som en komplex teknisk kravställning lösts med begränsade medel.

Svenska Designpriset är en prestigefylld tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och inom liknande kreativa områden.

Juryns motivering: "För ett starkt jobb med allt från foto och funktion till typografi och identitet, och bedriften att inspirera oss till att börja ett nytt liv på måndag."

Att bygga webb är en lagsport. Cloud Nine-teamet och Casall har tillsammans kämpat för det här resultatet, och som kvitto på det så vinner vi den här prestigefyllda utmärkelsen. Otroligt kul! Tack alla som har röstat på oss!”, säger Carl-Fredrik Risbecker, VD på Cloud Nine.

Vi på Casall är oerhört stolta och glada över att ha vunnit Svenska Designpriset för vår nya e-handel. Vi har lärt oss mycket av samarbetet med Cloud Nine och jag är säker på att vi inte hade varit i närheten av vad vi har idag utan det nära samarbete vi har. Det underlättar att de ligger i samma trapphus. När vi firat detta så kommer vi att fortsätta utveckla och driva vår e-handel framåt tillsammans med våra närmsta partners. Vi kommer tillbaka nästa år igen!”, säger Jon Lööf, VD på Casall.

"Guld i Svenska Designpriset – det är stort! Vi är både stolta och glada att vinna pris för Casalls "visuella köpresa". Att grym design och smakfull funktion resulterar både i vinst och omsättning är verkligen en fullträff. Sen lanseringen av nya casall.se har försäljningen mer än fördubblats. Stort tack till alla inblandade", säger Camilla Sundberg, UX-lead på Cloud Nine.

För ytterligare information, kontakta:

Johan Cassel
Försäljningschef på Cloud Nine
070 – 494 24 60 / johan.cassel@cloudnine.se

• Mode

• casall
  • design priset
  • svenska designpriset

Cloud Nine är en av Sveriges ledande oberoende leverantörer av digitala lösningar. Förmågan att kunna realisera och vidareutveckla en bra idé, både tekniskt, strategiskt och kommunikativt, är alltid i fokus för verksamheten. Resultatet är digitala lösningar som genererar konkret och mätbar affärsnytta.

Läs mer på www.cloudnine.se