Engagerade medarbetare på Cloud Nine bygger ”skräp-app” för en trivsammare stad

Nu lanserar vi DRÖMSTAD - ett verktyg för dig som vill bidra till en bättre och säkrare närmiljö. Oavsett om det gäller nedskräpning, klotter, farliga istappar eller en trasig gatlykta kan du på ett enkelt sätt hjälpa till att rapportera in fel och brister i din närhet.

”Den här typen av tjänst ligger helt rätt i tiden och det är roligt att utveckla en app som efterfrågats av både myndigheter och medborgare. Nu är det upp till bevis för att se om dom verkligen kommer att använda den också”, säger Andreas Blåeldh, affärsområdeschef på Cloud Nine.

Drivkraften bakom Drömstad kommer från en grupp engagerade medarbetare på internetkonsulten Cloud Nine som ägnat både kompetensutvecklingstid och fritid åt att utveckla tjänsten.

Idén kläcktes under Cloud Nine Creative Hack - ett 24-timmars hackevent där den första prototypen togs fram. Sedan dess har tjänsten vidareutvecklats och idag lanseras en smartphone-applikation för iPhone samt en webbplats som samlar ihop och presenterar inrapporterade ärenden. Tanken med de insamlade rapporterna är att göra informationen tillgänglig för de företag, myndigheter och organisationer som kan tänkas ha nytta av den.

En version för Android är under utveckling och beräknas vara tillgänglig för nedladdning inom kort.

Läs mer om tjänsten på www.dromstad.se

För frågor, kontakta:

Andreas Blåeldh, Affärsområdeschef - Mobila lösningar

andreas.blaeldh@cloudnine.se, +46 70 782 82 44

• Datorstödd konstruktion, design

• drömstad
  • mobilapp
  • miljö
  • samhällsnytta
  • skräp-app
  • cloud nine

Cloud Nine är en av Nordens ledande leverantörer av avancerade webblösningar. Genom att arbeta strategiskt och innovativt med hög kvalitet i design och teknik stärker vi våra kunders affärer, effektivitet och varumärke. Välkommen att läsa mer på www.cloudnine.se