Cloudberry gör Stockholm Life-varumärket greater

Stockholm Life är samarbetsvarumärket för Stockholmsregionens aktörer inom life science-området. Cloudberry Communications fick i augusti uppdraget att formulera och aktivera en budskapsplattform, som bland annat resulterade i ett nytt varumärkeslöfte från Stockholm Life: Greater Science, Greater Business, Greater Life.

En viktig del i budskapet är Hagastaden – en ny vetenskapsstad som byggs i området mellan Stockholms stad och Solna kommun, med nya Karolinska Universitetssjukhuset som nav.

– En helt ny stadsdel som binder samman 5 400 forskare, 100 000 studenter, världsledande laboratorier och sjukhus samt hundratals små och stora företag inom hela life science-området. Kombinationen blir inget annat än ”greater”, i såväl kvantitativa termer som i kvalitativa, säger Andreas Naumslauer, på Stockholm Science City Foundation, som samordnar varumärket Stockholm Life.

Den nya budskapsplattformen aktiveras i samband med branschmässan Nordic Life Science Days, 14–15 oktober på Waterfront i Stockholm.

I Cloudberrys arbetsgrupp har följande personer medverkat:

• Joakim Lind, projektledare
  • Anna Lagerkvist, copywriter
  • Håkan Sandberg, planner
  • Eric Cung-Dinh, creative
Life Science-området i Sverige omsätter cirka 20 miljarder euro. 60 procent av alla anställda på området, ca 23 000 personer, finns i Stockholmsregionen.

För mer information, kontakta:
Joakim Lind, joakim@cloudberry.se, +46 709 28 69 73
Andreas Namslauer, Andreas.Namslauer@ssci.se, +46 705 33 77 86