Cloudberry värd för internationell PR-konferens i Stockholm

Cloudberry arrangerade den 31 januari PR-nätverket Eurocoms årsmöte i Stockholm. På konferensen deltog 26 representanter från 18 länder, däribland USA, Mexiko, Brasilien och Dubai, samt Europa. Vid mötet diskuterades strategier för vidare internationella samarbeten samt trender som påverkar PR-branschen i allmänhet och teknik-PR i synnerhet.

En majoritet av medlemsbyråerna (65 procent) visar optimism inför kommande år, efter lågkonjunkturen, och förutspår tillväxt både för den individuella byrån och nätverket i stort, jämfört med ungefär hälften förra året.

Eurocom är ett internationellt nätverk av privatägda PR-byråer runtom i världen, och Cloudberry representerar Norden. Eurocom finns i 61 länder och har 29 medlemsbyråer som främst fokuserar på teknik-PR. Totalt har byråerna inom nätverket fler än 850 kunder. Några av kunderna som Cloudberry delar med andra i nätverket är Seagate och Osram.