Lyft fram den bästa ledaren!

Det är de unga ledarna som bygger det framtida Sverige. Hjälp oss att sätta landets bästa i rampljuset. Den 17 februari är sista dagen att nominera till samhällsbyggnadspriset Guldhuset.

– Syftet med Guldhuset är att lyfta fram unga förebilder som representerar olika slags ledarskap i företag och projekt. Vi har redan fått in ett antal nomineringar och hoppas få in många fler från hela landet. Så tveka inte att nominera, hellre en för mycket än en för lite, säger CMB:s vd Bengt Christensson.

Utmärkelsen tilldelas en person under 40 år som utmärkt sig som en god och framgångsrik ledare inom företaget eller projektet, avseende följande ledaregenskaper förändringsarbete, medarbetarrelationer, kundrelationer, affärsmässighet och måluppfyllelse.

Nominering av en kandidat kan ske från medarbetare, chef, kund, partner, eller annan person som har en yrkesmässig relation till kandidaten.

Utmärkelsen utgörs av äran samt ett diplom designat av Happy, Forsman & Bodenfors. Guldhuset delas ut av CMB i samarbete med Byggherrarna, tidningen Byggindustrin, Fastighetsägarna, Svenska Teknik & Designföretagen och Sveriges Byggindustrier.

Sista dag för nominering är den 17 februari.

P.S. Se videointervju med 2015 års vinnare, Maria Gårdlund - Sweco, nedan!