Vinnaren av Guldhuset 2017 utses på måndag

Vem av de fyra kandidaterna går hem med Guldhusdiplomet under armen på måndag?
Under Ledarskapsdagen på Chalmers utses Sveriges bästa unga ledare inom samhällsbyggnad - en utmärkelse som aldrig varit aktuellare än idag med de utmaningar som Byggsverige står inför.

De fyra nominerade är:

• Behar Abdulah, projektchef på Skanska,
  • Stina Oja, Marknadsområdeschef på Sweco,
  • Liz-Marie Sander, Enhetschef Göteborgs Stads lokalförvaltning
  • Dag Måhlstrand, affärsområdeschef för fastighet och byggnad på Tyréns

Läs mer om kandidaterna på tidningen Byggindustrins webb: http://byggindustrin.se/artikel/nyhet/vem-blir-arets-unga-ledare-24915

Syftet med Guldhuset är att lyfta fram unga förebilder som representerar olika slags ledarskap i företag och projekt. Utmärkelsen utgörs av äran samt ett diplom designat av Happy, Forsman & Bodenfors. Guldhuset 2017 delas ut i samband med CMB:s Ledarskapsdag den 24 april. Guldhuset delas ut av CMB i samarbete med Byggherrarna, tidningen Byggindustrin, Fastighetsägarna, Svenska Teknik&Designföretagen och Sveriges Byggindustrier.