På plats på världens största kardiologkonferens i Rom

Coala Life deltog i augusti i ESC, världens största konferens för kardiologer, för att ta del av de senaste idéerna och innovationerna inom hjärtrelaterade frågor. ESCs syfte är att främja preventiv vård, diagnos och behandling av hjärt -och kärl relaterade sjukdomar genom att sprida den senaste vetenskapen till professionella.

Årets konferens samlade mer än 30 000 läkare, företag, forskare och andra intressenter från 140 olika länder. Coala Lifes styrelseordförande, Ulf Tossman var på plats i Rom för att ta del av seminarier, där bland annat ny forskning och de senaste kliniska prövningsresultaten redovisades.

- Det var intensiva och intressanta dagar där konferensens utställningsområde gav chans till nätverkande och intressanta kunskapsutbyten. Med oss hem fick vi nya idéer och inspiration inför Coala Lifes lansering och framtida utveckling, säger Ulf Tossman, styrelseordförande på Coala Life.

• hjärt- och kärlsjukdomar
  • kardiologi