COBS CWS6000 - Första multi cell DECT systemet direkt kompatibelt med Microsoft Lync Server 2010!

Vi är stolta över att kunna meddela att COBS och Polycoms trådlösa system är det första som nu äntligen är officiellt godkänt av Microsoft själva! Det är även det första multi cell DECT systemet som är direkt kompatibelt med Microsoft Lync Server 2010, vilket innebär att en gateway inte längre behövs.

I och med detta höjer COBS sin position på marknaden och kan nu leverera ännu bättre och mer kostnadseffektiva UC-lösningar av otroligt hög kvalitet, med stora fördelar som ökad flexibilitet och central administration. Genom att integrera video, röst, snabbmeddelanden och konferenslösningar får kunden möjlighet att finnas tillgänglig hela tiden och överallt.

Microsoft Lync Server 2010 är från grunden byggd för att vara en enda plattform som ska förbättra och utöka traditionella IP PBX system. Kommunikationen förbättras och tillgängligheten ökar till lägre kostnader. Användarna kan snabbt och enkelt komma i kontakt med varandra lika väl hemma som på kontoret, ute på vägarna eller i konferensrummet och administratören får en enhetlig lösning som är enkel att driftsätta och hantera.

COBS Wireless Server 6000 är den första multi cell DECT lösningen kvalificerad för Microsoft Lync Server 2010. CWS6000 är ett populärt och skalbart IP-DECT system för alla storlekar av företag eller organisationer. Systemet kan anpassas för företag från en handfull användare på ett kontor till geografiskt spridda organisationer med upp till 4000 mobila användare. CWS6000 är en ren IP-DECT där basstationerna ansluts direkt till IP-nätet och strömförsörjs via PoE.

• cws6000
  • microsoft lync