COBS expanderar på den norska marknaden!

Behovet av att med hjälp av tekniska lösningar skapa en trygg och säker arbetsmiljö ökar gradvis och marknaden för kommunikation och säkerhet växer alltmer.

COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation. För att stärka företagets position och konkurrenskraft expanderar man nu på den norska marknaden! Säljorganisationen utökas med Terje Skjolden som blir Country Manager för Norge. Terje har länge varit verksam i telekombranschen och ser fram emot att möta nya utmaningar.

Skräddarsydda lösningar för växlande miljöer

COBS har efter många års erfarenhet blivit experter på skräddarsydda lösningar anpassade till säkerhetskrävande miljöer inom till exempel vård & omsorg, kriminalvård, industri och handel. Med dagens teknik kan vi trygga de anställda och effektivisera arbetsflödet för en mer harmonisk arbetsmiljö.

Med framtiden i fokus satsar COBS på öppna koncept för att integrera lösningar med olika plattformar inom tele- och datakommunikation, larm- och personsäkerhetssystem. Genom att integrera trygghetslarm, brandlarm och andra överordnade system kan man enkelt se till att rätt larm går till rätt person i rätt tid.

Säkerhetsbranschen bygger på förtroende
COBS har en egenutvecklad plattform för avancerad larm- och meddelandehantering som gör att systemen kan anpassas efter behov. Med en egen support- och serviceavdelning arbetar man kontinuerligt med underhåll, reparation och felsökning.

COBS har sitt huvudkontor i Göteborg, samt försäljnings- och teknikkontor i Stockholm. Försäljning sker via återförsäljare och partners runt om i Sverige och Europa. "Vi har under flera år varit verksamma i Norge via återförsäljare och väljer nu att mer aktivt bearbeta marknaden. Vi ser en stor potential i Norge och utökar organisationen med en dedikerad säljresurs", säger Claes Falk, försäljningschef på COBS AB

• larmsystem