Nyhet! Trådlös kommunikation certifierad för Microsoft Lync!

IP-DECT är en utbredd teknik för bärbar telefoni och perfekt för verksamheter som vill ha säker kommunikation av hög kvalitet! COBS lanserar nu IP-DECT 400 som är ett enkelt och flexibelt system med upp till 30 trådlösa telefoner, utmärkt för små till medelstora företag. Systemet är även kompatibelt med Microsoft Lync, som förbättrar kommunikationen, ökar tillgängligheten och sänker kostnaderna.

IP-DECT 400 är en framtidssäker, kostnadseffektiv och pålitlig lösning som kan byggas ut med upp till 3 basstationer för att öka täckningen. Systemet kommunicerar med IP-växeln via SIP, hanterar självklart både tal, larm och meddelanden och kräver dessutom väldigt lite installationsutrymme, kabeldragning och underhåll.

På de allra flesta håll är rörlighet bland medarbetarna viktigt och därför har IP-DECT 400 utformats så att det kan installeras på flera platser. Till systemet kan man dessutom använda samma basstationer som till COBS större system, vilket innebär att man enkelt kan uppgradera och låta lösningen växa i takt med företaget.

För att få kommunikationen så effektiv som möjligt så bygger IP-DECT 400 på standarden SIP, vilket gör den kompatibel till de allra flesta telefonväxlar, dessutom är den certifierad för direkt integration med Microsoft Lync Enterprise Voice.

"Genom att integrera IP-DECT 400 med funktionerna hos Microsoft Lync får kunden unika möjligheter att finnas tillgänglig hela tiden och överallt, tack vare den direkta integrationen får man bland annat presence och chattmöjligheter direkt i den bärbara telefonen", säger Sören Erlandsson VD COBS AB.

• ip-dect 400
  • microsoft lync