Coca-Cola light hyllar uttrycksfullhet med ny design

Coca-Cola light hyllar uttrycksfullhet med ny design

Dags för ny design på burkarna av Coca-Cola light? You bet.

Nu lanserar Coca-Cola i Sverige ett nytt och spännande utseende på burkarna av Coca-Cola light. Den nya designen är en hyllning till uttrycksfullhet och inspirationen är hämtad från uttryck som många älskar att använda sig av.

De nya burkarna lanseras i fyra olika versioner för att konsumenter ska kunna välja den som bäst passar humöret för stunden, oavsett om de bara känner för att get it, vill ropa I’m in eller tycker att livet är on top.

– Den nya limited edition-designen med fyra olika uttryck på burkarna av Coca-Cola light tror vi kommer uppskattas. Vi vill skapa uppmärksamhet för en omtyckt produkt som funnits i Coca-Colas portfölj länge samt förstärka Coca-Cola light inom populärkulturen genom att använda moderna uttryck, säger Cecilia Lindau, Senior Brand Manager på Coca-Cola AB.

Coca-Cola light har en lättare colasmak än Coca-Cola original och har länge varit en storfavorit för de som önskar släcka törsten med ett sockerfritt alternativ. De nya burkarna finns på hyllorna redan nu och går att hitta i butik till och med augusti.

För mer information, vänligen kontakta:
Therese Lystedt, Kommunikationschef Coca-Cola AB
E-post: tlystedt@coca-cola.com

<p><a href="http://www.facebook.com/cocacolasverige" title="Facebook" target="_blank"></a></p><p><a href="https://www.coca-cola.se/"></a></p><p>Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa®, Royal Bliss® och HonestOrganic®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Coca-Cola i Sverige har ett åtagande att minska det tillsatta sockret med 15 procent i produktportföljen till 2025. Coca-Cola i Sverige kommer under 2020 att gå över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen.För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.</p>

Marie von Satzger

Presskontakt Kommunikationschef