Cochlear blir mer hörbara i Norge – övertar Medisan Hørselsimplantater AS

Cochlear Europe Ltd har signerat ett avtal som innebär ett övertagande av alla aktierna i Medisan Hørselsimplantater AS. Cochlear har haft ett mycket gott samarbete med den norska distributören av hörselimplantat sedan 1991, något som har bidragit till att befästa Cochlears position på den norska marknaden.

Medisan Hørselimplantater AS har I alla år tillhandahållit Cochlears produkter till vården och tillsammans med professionella delat ambitionen att förbättra livskvaliteten för människor med svårtnedsatt hörsel. Cochlear kommer givetvis även fortsättningsvis att arbeta för detta mål

-Vi är stolta och glada över att de anställda på Medisan Hørselsimplantater AS har bestämt sig för att också börja arbeta för Cochlear. Med detta uppköp kan vi ytterligare stärka vår position på den norska marknaden med produkter, forskning och kunnande. Vi kan även fortsättningsvis upprätthålla ett starkt kundfokus, professionell service och en god support till både kliniker och användare, säger Lotta Vedkholm, VD på Cochlear Nordic.

Cochlear kommer att finnas kvar med ett kontor i Oslo och alla förfrågningar och leveranser kommer att fungera precis som tidigare.

Vi välkomnar Medisan Hørselsimplantater AS till Cochlear!

Cochlear är världsledande på marknaden för implanterbara hörsellösningar. Företaget har 2 700 anställda globalt och investerar över 100 miljoner AUS-dollar/år i forskning och utveckling. Produkter innefattar hörselsystem för cochlean, benförankrade och akustiska implantat. Fler än 350 000 människor i alla åldrar och i över 100 länder kan nu höra tack vare Cochlear.