Codemill, Acino och Cinnober ordnar Umeå-event inför Programmerings-SM

News   •   Sep 11, 2014 12:10 CEST

Den 25 september bjuder Acino, Cinnober och Codemill gemensamt in till middag, föreläsning och träning inför deltävlingen av Programmerings-SM i Umeå.

“Problem solving: From programming competitions to Spotify”

Jimmy Mårdell, Tech Product Owner på Spotify, ska berätta om sina erfarenheter från programmeringstävlingar och ge exempel på problemlösning hos Spotify. Han har pluggat datavetenskap på Umeå universitet och tävlade aktivt i programmering under åren 1997-2006. Jimmy vann bl.a. Programmerings-SM för Umeå universitet 1999-2001 och Google Code Jam 2003. 2010 vann han Spotify Programming Challange som ledde fram till hans nuvarande jobb. Jimmy var även lagledare för svenska gymnasielandslaget i programmering mellan 2002 och 2009.

Efter föredraget kommer Jimmy att gå igenom egenkonstruerade och gamla tävlingsuppgifter. Tomas “Stric” Forsman berättar mer om själva tävlingen som går av stapeln den 4 oktober och deltagarna får själva möjlighet att lösa uppgifter med hjälp av företagens egna utvecklare som också är på plats.

Anmälan är obligatorisk. Vem som helst med intresse för detta är välkommen att anmäla sig, men i första hand prioriterar vi studenter från civilingenjörsprogrammet i teknisk datavetenskap eller interaktion och design samt programmet i datavetenskap.

Välkommen!

Comments (0)