Nominerade igen till Årets Nyhetsrum kategori IT & Teknik

Mynewsdesk håller årligen i en intern tävling om Årets Nyhetsrum bland sina kunder, uppdelat i 11 kategorier. För andra året i rad, och därmed de två år som Codemill haft ett nyhetsrum hos Mynewsdesk, är vi alltså nominerade i kategorin IT & Teknik.

– Det är verkligen jätteroligt att vi är nominerade i år igen, det visar ju att vi har hållit uppe nivån under året som gått! säger Emilott Lantz, kommunikatör på Codemill.

Juryn har bland annat tittat på hur de olika funktionerna i nyhetsrummet utnyttjats, allt från relaterat material till användandet av sociala medier och bild/video samt vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut.

Medarbetarbloggen nytt under 2015

Målet för Codemills nyhetsrum 2015 var att få igång bloggfunktionen med hjälp av medarbetarna, och sex blogginlägg med taggen "Medarbetarbloggen" blev till slut publicerade under 2015. Ambitionerna för 2016 är bland annat att just medarbetarbloggen ska bli ännu mer regelbunden samt att berätta mer om Smart Video, Codemills absolut starkaste område och internationella framgång.

Vinnarna presenteras torsdag den 28 januari, så nu är det bara att hålla tummarna. Följ vårt nyhetsrum (scrolla upp så hittar du en knapp till höger) och Twitter-konto så länge så är du först med att veta vad som händer!

• smart video