Smart Video vidare till delfinal i Di Digital Startup Tour för andra året i rad

Inför årets Di Digital Startup Tour har närmare 200 bolag ansökt om att få pitcha på någon av de fem orterna, Stockholm, Umeå, Linköping, Göteborg och Malmö. Smart Video har som ett av sju utvalda startupbolag gått vidare till delfinalen  i Umeå den 11 oktober.

Under deltävlingen kommer de sju utvalda startupbolag att pitcha inför en jury och tävla om en plats i finalen av Di Digital Startup Tour som hålls i Stockholm den 7 december. Vinnaren av Di Digital Startup Tour 2017 kommer belönas med en miljon kronor i annonspengar från Bonnier samt en rad andra priser från SJ, Volkswagen, Zacco och Epicenter.

- Vi är väldigt glada att ha blivit utvalda som finalister för andra året i rad. Förra året räckte det inte hela vägen fram men i år siktar vi på att ta oss hela vägen till finalen i Stockholm. Vi har en spännande höst framför oss och mycket på gång så det känns såklart extra kul att bli uppmärksammade för vårt arbete, säger Johanna Björklund, VD och medgrundare av Smart Video.

• Data, Telecom, IT

• smart video

Om Smart Video
Smartvideo har utvecklat en självoptimerande videoplattform som ökar konvertering på video & videoannonser. Med Smart Video skapar företag enkelt interaktiva videos och videoannonser som genererar ökad trafik, konvertering och försäljning.

Johanna Björklund

Press contact CEO - Smart Video Smart Video 070-603 94 59