Tävlingen Sveriges snyggaste kontor

Tävlingen Sveriges snyggaste kontor

Vi var med i tävlingen Sveriges snyggaste kontor med Epicenter Stockholm.

Motiveringen lyder:
Genom flexibel arkitektur som går att förändra över tid, utan att riva och bygga om är Epicenter Sveriges snyggaste kontor – med fokus på hållbarhet för både människor och miljö ur ett holistiskt perspektiv.

Om projektet
Epicenter är en gemensam plats för innovativa bolag som vill nätverka i en flexibel miljö, fylld av digitala startups och etablerade företag med innovativa idéer. Google for Entrepreneurs och FishBrain är ett par av alla de hyresgäster som tecknat medlemskap i det nya innovationshuset där Codesign ligger bakom det arkitektoniska konceptet. Det rör sig om 11 000 m² och lokalerna invigdes i december 2016.

Konceptet präglas av extrem flexibilitet med alltifrån flyttbara väggar där man i förväg har projekterat för framtida behov av ventilation, belysning och teknik, till att samtliga ytor har multipla funktioner. Den extrema flexibiliteten gör att Codesign ritat bort sig själva för framtida uppdrag, tanken är att Epicenter själva ska kunna ändra om i lokalerna utan att behöva anlita en arkitekt.

Teknik och innovation präglar också det estetiska uttrycket i form av både specialritad interaktiv belysning till 3D-installationer som konstnärliga och kommunikativa inslag. Epicenter erbjuder sina medlemmar en restaurang samt en eventyta för upp till 360 personer som går att förvandla från uppåt 300 sittande åhörare till kvällsmingel, sittande middagar till workshop och events.