Staden som aldrig sover – Codesign skapar nytt huvudkontor åt Keolis

Staden som aldrig sover – Codesign skapar nytt huvudkontor åt Keolis

Kollektivtrafikföretaget Keolis vann upphandlingen gällande busstrafiken i Stockholm stad och Lidingö. Nu flyttar huvudkontoret ihop med det verkliga navet i verksamheten – trafikledningen – i nya lokaler utformade av Codesign. Inflyttning sker efter sommaren.

Keolis strävar efter att utveckla stadstrafiken och resandet. Det tog Codesigns arkitektteam, lett av Moa Rydberg Dahlin och Linda Fredén, utgångspunkt i och de utvecklade ett urbant idékoncept som de kallade Staden som aldrig sover.

Det nya huvudkontoret har fått formen av en stad där alla enheter verkar tillsammans och bildar helheten. Det förstärks av att alla sitter på samma våningsplan. Man kommer ännu närmare varandra och det gynnar samarbetet.

Drygt 200 personer kommer att arbeta i lokalerna som sträcker sig över 2400 kvadratmeter.

I en stad är bussnätet blodflödet som tar människorna dit de ska.
Miljöerna i Staden som aldrig sover är skapade på samma sätt med resenären i fokus. Resenären är i det här fallet oftast en medarbetare, men företagets kunder ska också känna sig välkomna när de har ärende till huvudkontoret.

Stadens puls finns i de olika mötesplatserna som motsvarar busshållplatser, parker, korsningar och torg. Till det hemliga rummet hittar bara de som känner staden som sin egen ficka. Där kan man ha möten i avskildhet, utan den omgivande stadens brus.

För mer information, kontakta:
Sanna Gebeyehu, 0760-32 81 31 eller sanna@codesign.se.

Kategorier

Codesign = Tillsammans   Organisationer består av människor med olika sorters behov. Dessa behov tar vi fasta på i våra uppdrag. Vi är övertygade om att samverkan ger det bästa resultatet. Därför sker våra projekt tillsammans med snickare, producenter, fastighetsägare, förvaltare och inte minst med våra kunder. Vi verkar tillsammans, och då blir det bra. Tillsammans tar vi reda på hur vi kan göra människor lyckligare, smartare och bättre.
Där, i den meningen får vi vår lust och energi. Svårare än så är det inte.

Jelena Mijanović

Presskontakt Arkitekt Presskontakt +46 (0)70 66 55 008
Robin Rushdi Al-sálehi

Presskontakt Affärsutvecklare & opinionsbildare 0767065662

Codesign = Tillsammans

Vi på Codesign är en samling människor med olika personligheter och kompetenser. Inte en enda av oss som jobbar här har fått jobbet för sin spjutspetskompetens utan för att vi är spjutspetspersonligheter, med kompetens.

Där, i den meningen får vi vår lust och energi. Svårare än så är det inte.

/Codesign

Codesign