Pressmeddelande -

Cole & Son lanserar ny tapetkollektion tillsammans med exklusiva designhuset Fornasetti

Storbrittaniens ledande tapettillverkare Cole & Son lanserar sitt tredje designsamarbete med det exklusiva italienska designhuset Fornasetti. Kollektionen består av 12 tidlösa tapeter som låter fantasin flöda och animerar interiörvärlden.

Cole & Son och Fornasetti delar passionen för kreativ utforskning, konstnärlig design och oklanderligt hantverk och det kan man tydligt se i kollektionen Fornasetti där de två designskaparna lanserar sin tredje tapetkollektion tillsammans.

Kollektionen består av en rad ikoniska motiv med allt från fantastiska flygmaskiner och arkitektoniska element till dolda nycklar och busiga apor. Fornasetti består av 12 tidlösa mönster som verkligen visar på unikiteten i Fornasettis konstverk i en rad nya och mycket älskade färgställningar inspirerade av Fornasettis underbara värld. Ett av de mest kända mönstren “Macchine Volanti” framkallar vibbar av en lekfull värld med dess karakteristiska luftballonger och flygande maskiner men även “Nuvolette” är ett av Fornasettis mest ikoniska mönster med delikat detaljerade moln från en stormig himmel.

- Det är ett absolut privilegium och en ära att återigen bli inbjuden att dyka in i Fornasettis fantasifulla och förtrollande värld och vara betrodd att översätta designhusets enastående konstverk till fängslande tapeter, säger Carley Bean, designchef för Cole & Son

Fornasetti finns i butik från mitten på juni.

• cole
  • cole & son
  • tapet
  • tapeter
  • wallpaper
  • fornasetti

Cole & Son grundades 1875 av Jon Perry i Islington, norra London, och företagets stora arkiv rymmer några av världens främsta historiska tapetmönster. Cole & Son tillverkar fortfarande innovativa och vackra tapeter. Kollektionerna återspeglar företagets långa och rika historia och deras ständiga passion för nya och spännande tapeter. Förutom samarbeten med innovativa och inflytelserika varumärken som Fornasetti och Historic Royal Palaces, erbjuder Cole & Son ett brett sortiment med allt från klassiska damaskmönster till moderna geometriska mönster. Cole & son är tillsammans med varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co, Mr Perswall och Wall&decò en del av tapetkoncernen WallVision.