Susanne Bidsell ny chefsjurist på Collectum

Susanne Bidsell är ny chefsjurist på tjänstepensionsföretaget Collectum. Hon ingår
i Collectums ledningsgrupp.

– Jag ser fram emot att stödja Collectums fortsatta utveckling utifrån ett juridiskt perspektiv. I en bransch där regelverk och riskhantering är viktigt kan jag bidra med min långa erfarenhet från betalningsbranschen, säger Susanne Bidsell.

Närmast kommer Susanne Bidsell från advokatbyrån IT-Advokaterna. Hon har tidigare arbetat som chefsjurist på Bankgirot och dessförinnan som bolagsjurist på Visa International i Bryssel. Hon har omfattande erfarenhet av att arbeta med komplexa outsourcingavtal och IT-avtal samt personuppgiftsfrågor och internetjuridiska frågor.

– Susanne Bidsells långa erfarenhet kommer att vara värdefull för Collectum i uppgiften att se till att de privatanställda tjänstemännen får en så hög pension som möjligt. Inte minst bidrar hon med stor kunskap om regelefterlevnad, säger Collectums vd Gunnar Ölundh.

Susanne Bidsell har förutom en juris kandidatexamen från juristprogrammet på Lunds universitet också en mastersutbildning i europeisk och internationell rätt från universitet i Bryssel.

Länk: pressbild på Susanne Bidsell

Carl-Magnus Löfström, kommunikationschef Collectum, 072-858 67 51.

Två miljoner tjänstemän har tjänstepensionen ITP som har kommit till genom ett avtal mellan Svenskt Näringsliv och PTK.På uppdrag av dem upphandlar Collectum, utan eget vinstintresse, de försäkringsbolag som får förvalta tjänstepensionen ITP och ställer krav på låga avgifter och hög historisk avkastning.

Collectum förmedlade 29 miljarder kronor i premier under 2014 mellan 33 000 företag och cirka tio försäkringsbolag. www.collectum.se www.pratapension.se